woensdag 16 april 2014

TAKE A HAPPIER LIFE #2

Hoi allemaal! Al bijna een jaar geleden schreef ik een post over hoe je je leven wat leuker kon maken. Het is wel heel optimistisch om te denken dat je na één artikel meteen een leuker of vrolijker leven hebt, dat bedoel ik nou ook weer niet, maar toch kreeg ik er leuke reacties op. Daarom leek het mij leuk om nog een deel 2 te maken. In deze post geef ik wat tips en tricks om het beste uit je leven te halen. Ready? Go!

Energie boost

Iedereen zegt wel eens dat 'ie moe is. En dat is zo gek nog niet, de mens van tegenwoordig heeft behoorlijk wat te verduren. Hier zijn wat tips voor meer energie:
♡ Verwissel je sokken halverwege de dag. Hierdoor voel je je meteen frisser en dus ook energieker. Als je halverwege de dag midden in een lesuur zit kan je dit ook doen nadat je bent thuisgekomen. 
 Neem een stevig ontbijt! Dit is misschien wel de chicéste tip ever, maar het helpt echt. Denk aan boterhammen, fruit, en water, thee, of melk. 
♡  Neem even een yoga-pauze tussendoor. Hier is een oefening die alle energie in je lichaam opwekt:

♡ Dag Facebook, Twitter, Whatsapp, Tumblr of iets anders wat met het woord online te maken heeft. Schrik niet, het is maar voor even. Als je een avondje of zelfs een hele dag die dingen opzij 'legt' zul je merken hoe veel tijd de gemiddelde mens eraan besteed. Dus, even uit die social media, en je zult het verschil merken.
♡ Ga even los op de Dance Hits afspeellijst van Spotify. Als je geen spotify hebt (als je het niet hebt, alsjeblieft, download het op je pc. Het is gratis en onwijs handig. Je kan bijna alle liedjes in alle genres luisteren en zelf afspeellijsten maken.) kan je natuurlijk ook op Youtube een playlist maken van (dance)nummers die jij leuk vindt. Mijn favorieten zijn Summer van Calvin Harris, Bad van David Quetta, #selfie, enz. 

En verder?

Wees lekker jezelf. Niets kost zo veel moeite als iemand voordoen die je niet bent. Soms moet je eraan toegeven dat je helemaal niet zo stoer, of juist extreem schattig bent. Je moet niet de bloemenkrans wegleggen omdat je dan jouw stoere imago weggooit, als je dat leuk vindt zet je gewoon lekker die krans op.
Het leven is een feestje je moet alleen zelf de slingers ophangen, niet waar? Met chagrijnig zijn schiet je niks op, hoe vaak je ook zeurt. Zet een lach op je gezicht, en maak er een feestje van. En dat hoeft niet alleen op vrijdag te zijn, van een gewone school of werkdag kun je ook wat leuks maken. Dat kan met z'n allen, maar alleen ook. Maak huiswerk met een kop thee, wat leuke liedjes, en doe tussendoor wat leuks. 
En het belangrijkste van allemaal, lach! Lach gezellig met je vriendinnen, tegen vreemden (een glimlach kan een dag goed maken), of alleen, kan ook. Lachen kan altijd, het is gezond, en is gratis ;)

8 opmerkingen:

  1. Wat een mega handige tips! Vooral die van die sokken! Echt fantastisch, want het werkt echt (ik zit midden in de toetsweek en ik dacht laat ik het eens proberen en het werk echt!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een leuk artikel! Ga ik zeker gebruik van maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een handig artikel! Ik heb hier zeker wat aan. Vooral die tip van die sokken, haha. Ik denk dat ik die morgen maar eens ga proberen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geschreven! Wat je schrijft is helemaal waar, gelukkig lach ik vaak en ik merk dat het mij en de mensen om me heen vaak ook goed doet. Ik blog soms ook tussen mijn huiswerk door (nu oeps) en dat maakt me ook blij, net als eten trouwens haha. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijn artikel, dat met facebook twitter etc. zou geen verkeerd idee zijn soms! Dankje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw fijn artikel ziet er super uit! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb je genomineerd voor de Very Inspiring Blogger Award! Hij staat morgen op mijn blog! (www.ikbenverena.blogspot.nl)

    Liefs Verena

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je een reactie achterlaat, heel leuk dat je een kijkje op mijn blog hebt genomen. Als jij ook een blog hebt neem ik zeker even een kijkje! ♡