dinsdag 8 april 2014

Tip: Close-up instellingen

Ik ontdekte laatst weer een nieuwe functie op mijn camera, en die wilde ik even delen voor het geval je het net als ik eerst nog niet wist. Ik heb de Canon 1100d en ik weet dat veel andere bloggers deze ook hebben, en anders een camera die erop lijkt, dus deze functie hebben jullie misschien ook wel. Ik weet zeker dat ik nog niet eens de helft van alle functie's en dingen heb uitgevogeld, haha. Dat ding heeft echt veel meer mogelijkheden dan ik eerst dacht, ik hou van hem. Maar by the way, het gaat om de Close-up die je op de camera herkent op het draaiwieltje als een bloemetje, cuteee.  


Hier zie je de verschillende standen. Misschien zie je het verschil niet heel erg goed, maar als je goed kijkt is het er toch. Als je op 'standaard' klikt, kun je veel verschillende standen zien. Hieronder staan ze allemaal op een rijtje, en ik heb onze fotogenieke tulpjes als modellen gebruikt :)
Standaard
Levendig
Soft
Warm
Intens
Koel
Helderder
Donkerder
Monochroom
Kende jij deze functies al en welke camera heb jij?

8 opmerkingen:

  1. Wat een handig artikel! Ik ben aan het sparen voor een camera en misschien wordt het wel de 1100d :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat super leuk zeg! ik heb ook een aantal mogelijkheden met mijn nikon 1j1 liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je ziet echt een groot verschil tussen de foto's!
    Mijn 500D heeft ook een macro-stand, maar ik heb eigenlijk geen idee of hij ook al die verschillende kleurfuncties heeft, ik ga eens kijken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soft is gaaf! Ik weet niet of mijn Nikon dat ook heeft... Nikon D50. Zegt jou dat wat? :-) Ik doe altijd maar wat. Spelen met belichting, sluitertijden; ben allang blij dat ik deze functies ontdekt hebt, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb een nikon, en die heeft dat ook! dat is zo leuk, gewoon een beetje foto's maken met je camera van dingen :) Ik vind warm en intens heel mooi! en natuurlijk zwart wit, dat vind ik altijd mooi bij een foto xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is echt heel erg handig! Dankzij jou kom ik er nu pas achter!! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk! ik heb zelf een nikon, er zitten ook zoveel functies op. Ik zal de helft ook nog moeten ontdekken denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat handig dat je dit met ons deelt! Hier ga ik zeker nog eens op terugkijken als ik dan ook eindelijk mijn Canon EOS 1100d heb (eerst sparen ervoor haha) :) Ik vind Soft en Levendig erg mooi!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Wat lief dat je een reactie achterlaat, heel leuk dat je een kijkje op mijn blog hebt genomen. Als jij ook een blog hebt neem ik zeker even een kijkje! ♡